Psikologi Manajemen Dalam Pendidikan
DOI:
https://doi.org/10.59188/jurnalsosains.v5i9.32460Keywords:
Psikologi, Manajemen, PendidikanAbstract
Dalam menghadapi tuntutan era global, pengelolaan pendidikan diarahkan pada pengembangan sumber daya manusia yang tidak hanya memiliki kecerdasan intelektual, tetapi juga beriman, bertakwa, berakhlak mulia, sehat, kreatif, mandiri, serta mampu berperan sebagai warga negara yang demokratis dan bertanggung jawab. Dalam konteks ini, psikologi manajemen pendidikan berperan penting karena menitikberatkan pada penerapan konsep-konsep psikologi untuk meningkatkan efektivitas proses belajar-mengajar. Pemahaman terhadap aspek-aspek psikologis seperti motivasi, kepribadian, dan mekanisme belajar sangat dibutuhkan untuk mengoptimalkan perilaku individu di lingkungan pendidikan. Oleh karena itu, diperlukan kajian mendalam mengenai peran psikologi dalam manajemen pendidikan, termasuk analisis mengenai kecerdasan, pemanfaatan teknologi informasi dan komunikasi, serta faktor-faktor psikologis lain yang memengaruhi keberhasilan pendidikan.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Muhammad Zaki Rahman, Kasful Anwar Us, Shalahudin Shalahudin, Kasful Anwar

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC-BY-SA). that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.





